קידום אתרים מקצועי בפרסונאס מדיה

שילוב וידאו בפרויקט קידום אתרים אורגני – כך תעשו זאת נכון

כיום כבר ברור לכל מי שמנהל אתר אינטרנט ומעוניין למשוך אליו גולשים רלוונטיים: בלי לייצר ערך מוסף אמיתי, ולהשקיע הן בתוכן של האתר והן בחויה שהוא מציע לגולשים, הגולשים לא יגיעו מיוזמתם לאתר. בפני בעלי אתרים שמעוניינים לייצר את אותה תנועת גולשים לאתר, עומדות אינספור אפשרויות לשווק את האתר לקהלי יעד רלוונטיים. המגוון הגדול של ערוצי הפרסום מאפשר לעסקים לבחור, בראיית עלות תועלת את ערוץ השיווק המתאים ביותר לצרכים שלהם, ולייצר באמצעותו תנועה של גולשים לאתר.

 

דוגמאות טובות לערוצי שיווק כאלו הם פלטפורמת הפרסום של פייסבוק או טיקטוק, אינסטגרם ויוטיוב, קידום ממומן בגוגל וגם קידום אורגני בגוגל. ישנן כמובן עוד שיטות רבות ומגוונות כמו כתבות יח״צ, שיווק באמצעות מייל, פרסום באאוטבריין או טאבולה, וסל השירותים המציעים לבעלי אתרים אפשרות להגיע אל קהלים רלוונטיים הוא רחב עוד יותר.

 

אלא שבין כלל ערוצי השיווק האלו, יש ערוץ אחד שעל האפקטיביות שלו אין עוררין: ערוץ הקידום האורגני בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. מבין כלל ערוצי השיווק, זה נחשב לערוץ יעיל, כזה שמייצר תנועה איכותית של גולשים, שהסיכוי להמיר אותם בהמשך ללקוחות משלמים הוא גבוה ביחס לאלטרנטיבות.

 

מה זה קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אורגני הוא כינוי לאוסף הפעולות המבוצעות באתר אינטרנט ומחוצה לו, כדי לגרום לעמודי האתר להופיע בדפי תוצאות החיפוש, עבור שאילתות רלוונטיות שמבצעים גולשים במנוע החיפוש. בניגוד לקידום ממומן, שם יכולים להבחין הגולשים שבעל האתר מממן באופן ישיר את ההופעה של דפי האתר באמצעות מודעות, תוצאות הקידום האורגני מוצגות לגולשים באופן טבעי. כלומר, מנוע החיפוש חשב באופן אובייקטיבי, ולאחר ששקלל לא מעט פרמטרים, שזוהי תוצאת החיפוש המתאימה ביותר להצגה לגולש מבין כל תוצאות החיפוש הרלוונטיות.

 

בעוד שכל הקלקה של גולש על מודעת פרסום ממומן תגרום לבעל האתר לשלם סכום מסוים של כסף, הרי שתנועת גולשים המגיעה לאתר באמצעות הקלקה על התוצאות האורגניות, לא מחוללת פעולת תשלום דומה. זה רק עוד אחד מן הפרמטרים הרבים שהופך את תהליך הקידום האורגני לאפקטיבי יותר ואיכותי יותר.

מה משפיע על קידום אתרים אורגני?

אז מהם אותם פרמטרים המשפיעים על הדירוג שמבצעים מנועי החיפוש השונים, כאשר הדבר נוגע לתוצאות האורגניות? ובכן, מנועי החיפוש עצמם, לא משתפים את הגולשים או את בעלי האתרים באופן המדויק שבו הם מחליטים אילו תוצאות חיפוש לדרג לפני תוצאות אחרות. אולם עם השנים, הניסיון שנצבר בסוכנויות קידום אתרים מלמד, שמנועי החיפוש ככלל נוטים לדרג גבוה יותר אתרים שמכילים תוכן איכותי, שמותאמים לשימוש במכשירי מובייל, שזוכים לקישורים מאתרים רלוונטיים אחרים, שמציעים חווית משתמש משופרת, שברור מי עומד מאחורי האתר, שיש למי שעומד מאחורי האתר את הניסיון, הידע והמומחיות להציג את התוכן המדובר, שהמבנה ההיררכי של האתרים הוא נכון ומשרת את הגולש, שהגלישה באתר היא בטוחה לגולשים ולא חופשת אותם למתקפות סייבר שונות ועוד.

 

מדדים שונים כמו משך הזמן שהגולש מבלה באתר, העובדה שלא חזר למנוע החיפוש על מנת להמשיך בחיפוש שלו, שיעור נטישה נמוך של גולשים מן האתר, כמות הצפיות בדפים שונים באתר – כל אלו פרמטרים נוספים שיכולים ללמד ולהשפיע על תהליך הקידום האורגני של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש.

כיצד וידאו יכול לסייע בתהליך קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אורגני הוא תהליך שמתמקד בפרמטרים של איכות: איכות התוכן המוטמע באתר, איכות המבנה של האתר, איכות חווית המשתמש שהאתר מציע, ואיכות ההפניות שמבצעים אתרים אחרים אל האתר.

 

לוידאו יש חלק חשוב בפרויקט קידום אתרים אורגני, משום שהוא מייצר, הן בדרך ישירה, והן בדרךך עקיפה, השפעה על איכות החוויה שהאתר מספק.

 

השפעה ישירה – וידאו מספק מענה איכותי לגולשים המגיעים לאתר, ובאמצעותו ניתן להדגים, ללמד, לחדש, ולעניין גולשים במגוון רחב של תחומים, נושאים ודילמות. וידאו הוא לעיתים הדרך הטובה ביותר לספק מידע אודות נושא מסוים, למשל בתפעול של תקלות או בהדרכה על עבודה עם מכשיר טכנולוגי מסוים.

 

השפעה עקיפה – וידאו משפיע על מדדים אחרים הקשורים בקידום האתר בצורה עקיפה: וידאו איכותי מאריך את זמן השהיה של גולשים באתר. וידאו מייצר מוטיבציה גבוהה הרבה יותר לקשר לאתר ממקורות חיצוניים. וידאו איכותי מקטין את שיעור הנטישה של גולשים באתר, משפר את שיעורי ההמרה, ממצב את המותג כבר סמכות בתחום בו הוא פועל, ומגביר את האמון של הגולשים במי שנמצא מאחורי האתר.

 

טיפים לשילוב וידאו כחלק מאסטרטגיית קידום האתר

אז וידאו, כאמור, בהחלט יוכל לסייע לכם להוציא יותר מפרויקט קידום אתרים אורגני, אך הטמעה של וידאו כחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית התוכן של האתר, היא לא עניין מובן מאליו. וידאו צריך להיות משולב באתר ובנכסים של המותג בצורה חכמה, כזו שתניע גולשים לפעולה, ולא רק תצביע על העובדה שהמותג בחר ליצור תוכן מבוסס וידאו.

 

לכן, כאשר אתם בוחרים לשלב בפרויקט קידום אתרים אורגני וידאו, קחו בחשבון שעליכם להתחשב גם בנקודות הבאות:

שלבו וידאו איכותי באתר

צילום של וידאו בצורה לא נכונה, עלול לעיתים ליצור יותר נזק מתועלת. אם אתם מנסים לשכנע באמצעות תוכן מבוסס וידאו שאתם בדיוק המותג המתאים לטפל בסוגיה שמטרידה את קהל הלקוחות שלכם, עליכם ליצור תוכן מבוסס וידאו בצורה מקצועית.

 

וידאו איכותי צריך לקחת אלמנטים שונים בחשבון: תסריט נכון, ציוד איכותי, שחקנים משכנעים, היבטים של צילום, סאונד, עריכה, איפור, תלבושות, לוקיישן ועוד. יצירת תוכן מבוסס וידאו היא פרויקט לכל דבר ועניין: אל תזלזלו בזה. עדיף שלא ליצור תוכן מבוסס וידאו כלל, מאשר ליצור תוכן מבוסס וידאו בצורה רשלנית, שיכולה לפגום בתדמית המקצועית שאתם מנסים ליצור לעצמכם.

הטמיעו את הוידאו בהקשרים הנכונים באתר

לאחר שיצרתם את הוידאו האיכותי, הטמיעו אותו באתר של המותג רק בהקשרים הנכונים שלו. לשם כך, עליכם לשוב ולהיזכר מה הייתה מטרת הוידאו שיצרתם. האם מדובר בסרטון תדמית?  אם כן, ייתכן בהחלט שיתאים לעמוד האודות של האתר. האם מדובר בסרטון תפעול של מוצר מסוים? אם כן, וידאו כזה יתאים לעמוד המוצר הספציפי.

 

המיקום של הוידאו בתוך האתר הוא קריטי להצלחת מסע הלקוח באתר. וידאו אמור לשרת מטרה, ולהיות מוטמע באתר רק בהקשרים הנכונים.

ודאו שהוידאו מציע ערך מוסף אמיתי לגולשים

אל תצלמו וידאו רק לשם יצירת תוכן בפורמט הזה. קידום אתרים אורגני הוא משימה שכל תכליתה לשרת את כוונת החיפוש של הגולש. כאשר אתם מייצרים וידאו – הבינו ראשית למי הוא מיועד. איזה מסר הוא מנסה להעביר? איזו בעיה הוא אמור לפתור?

 

וידאו חייב לייצר ערך מוסף אמיתי לגולשים. כשזה יקרה, גם מנועי החיפוש השונים ישתכנעו שכדאי לשלוח מבקרים וגולשים אל העמוד הרלוונטי.

 

תוכן ניתן להטמיע באתר במגוון רחב של פורמטים. הרעיון בהטמעה של וידאו – פורמט שקשה יותר ליצור ועלותו גבוהה יותר – הוא הערך המוסף שהוא מייצר. זה יכול להיות פישוט של נושא מורכב מאוד, זו יכולה להיות הדגמה שקשה הרבה יותר לבצע באמצעים רגילים כמו טקסט כתוב, זו יכולה להיות הצצה אל גרסה עתידית של המוצר ועוד.

היו עקביים בהטמעת אסטרטגיית הוידאו באתר

בדיוק כפי שאתם לא יכולים להיכנס לכושר רק מביקור יחיד במכון הכושר, כך גם לגבי קידום אתרים אורגני: הטמעה של וידאו בודד באתר לא תהפוך אתכם לשחקן הראשי בדפי תוצאות החיפוש.

 

העבודה על וידאו ושילובו באתר צריכה להיות עבודה עקבית, ולהתבצע באופן שוטף. המיתוג של בעל האתר כמומחה בתחומו הוא מיתוג שנבנה לאורך זמן, ומנועי החיפוש זקוקים להזדמנות כדי להכיר באיכות התוכן שהמותג מעלה. זה אומר תכני וידאו נוספים, מפגשים שונים של קהלי היעד עם התכנים האלו, בחינת האופן שבו הוידאו מייצר מענה איכותי לגולשים המגיעים לאתר, בחינת התגובות, הרשמים, השיתופים, ההערות ולמעשה – כל מה שיכול לייצר אינדיקציה טובה על איכות התוכן המועבר לגולשים.

עשו שימוש בכתוביות

לכתובויות ישנה חשיבות כפולה בהטמעה נכונה של וידאו באתר. ראשית, כתוביות מאפשרות הנגשת התוכן לגולשים המגיעים לאתר ואשר סובלים ממגבלויות שונות. זוהי לא רק דרישה של החוק, אלא גם צו מוסרי. הייתם רוצים שהמותג שלכם יספק מענה איכותי גם לגולשים שלא יכולים ליהנות כמו יתר הגולשים מסאונד משובח ושיח שמתקיים בין הגורמים השונים בוידאו.

 

בנית, כתוביות יכולות לסייע גם לגולשים שאינם מעוניינים להשתמש בקול, בשל הסביבה שבה הם נמצאים: זה יכול להיות מקום העבודה, נסיעה ברכבת, עבודה מהבית כשהילד ישן או כל סיטואציה אחרת שבה השמעת קול יכולה להפריע לסובבים.

 

שנית, לכתוביות ישנה חשיבות גדולה גם מבחינת קידום אתרים. הכתוביות מסבייעות למנועי החיפוש להבין מה נאמר במהלך הוידאו, ולדרג את תוכן הוידאו בטכניקות דומות לאלו שמבצעים מנועי החיפוש על תוכן מבוסס טקסט.

שלבו טכניקות של קידום ממומן עבור הוידאו שהטמעתם

כדי לייצר אפקט מנצח של תהליך הקידום, כדאי יהיה מאוד לשלב גם טכניקות של קידום ממומן עבור תכנים מבוססי וידאו. הסיבה לכך ברורה: מנועי החיפוש השונים משנים את הדרך שבה הם מדרגים את התכנים השונים בצורה אורגנית, ומקשים על יצירת יציבות בביצועים לאורך זמן.

 

פרסום באמצעות פלטפורמות מבוססות אלמנטים המאפשרים קידום ממומן, כמו טיקטוק, יוטיוב פייסבוק ועוד – מאפשר הגעה אל קהלים חדשים, חיזוק המותג ושיפור בעקיפין גם של הקידום האורגני של התכנים המדוברים.

אל תשכחו את הפרטים הטכניים

עם כל הכבוד לתוכן והמהות עצמם, חשוב גם הטיפול בצד הטכני של קידום הוידאו בפלטפורמות השונות. הקפדה על שם נכון לוידאו, בחירת התצוגה המקדימה המתאימה, שילוב מילות המפתח המתאימות, הקפדה על אורך הסרטון, תגובות, לייקים, שיתופים, תגיות, מספר העוקבים החדשים שנוספו למותג לאחר צפיה בסרטון – כל אלו מהווים פקטור חשוב שאסור להזניח בעת קידום תכני וידאו, במסגרת קידום אתרים אורגני.

לסיכום

וידאו ללא ספק כובש את העולם, ומותגים שמעוניינים לפנות לקהלים איכותיים ולקדם את הנכסים הדיגיטליים שלהם במנועי החיפוש השונים, בהחלט צריכים לקחת בחשבון הקצאת משאבים לצורך יצירה, ניהול, והטמעה של תכני וידאו באתרי המותג.

 

לוידאו ישנם יתרונות ישירים ועקיפים מבחינת קידום האתר: וידאו מספק מענה איכותי ישיר לגולשים המבקשים לקבל מידע מסוים, אולם גם משפיע באופן עקיף על מדדים כמו משך השהיה באתר, שיעור הנטישה של גולשים, המוטיבציה של אתרים אחרים לקשר לאתר המותג ועוד.

 

כדי להצליח ולהטמיע אסטרטגיית וידאו איכותית בתהליך קידום האתר, זיכרו להטמיע רק תוכן איכותי, כזה שמייצר ערך מוסף אמיתי לגולשים, להטמיע אותו בהקשרים הנכונים באתר, לשלב כתוביות, להקפיד על הפרטים הטכניים, ואולי יותר חשוב מהכל: לעשות זאת בצורה עקבית ובאופן שוטף כדי להוכיח שאתם אכן ברי סמכא בנישה שבה אתם פועלים.

תודה רבה על הרשמתכם!

קפצו לקפה. עלינו (;

נציג מטעם ליד דיגיטל יחזור אליכם בהקדם האפשרי!

בינתיים מוזמנים לבקר אותנו בעמודים ברשתות החברתיות >>

Call Now Button דילוג לתוכן